De Shack van PA3BFK

Shack van PA3BFK - Klik voor maximale afbeelding

Dit is de shack van Bert PA3BFK uit Amsterdam, Stadsdeel Zeeburg.
We zien een groot aantal transceivers waar ik er slechts een paar van herken, de FT817, de Kenwood TM-741 driebander. De Junker seinsleutel neemt een prominente plaats in op het bureau. Ik mis een wereldklok, wereldkaart en een wand achter het bureau die volgeplakt is met QSL-kaarten, gezien de passie van Bert om met de sleutel de hele wereld te werken. Waar ligt de stapel QSL-kaarten die hij, volgens eigen zeggen, altijd aan het schrijven is?
Deze foto karakteriseert het domein van een ZENDamateur met de nadruk op het daadwerkelijk maken van verbindingen, in kontrast met de shack van Peter JAL. Behalve de SWR meters geen meetapparatuur, laat staan een soldeerbout.
Kortom, een hele interessante foto van de shack van een zendamateur pur sang, waarvan we er zo weinig nog hebben en daarom juist zeer belangrijk om de banden die we hebben ook te behouden.
Het jubileumblikje van onze adverteerder heeft ook een plaats gekregen (wat zit er in?).

Reactie van de eigenaar:

Even een paar dingen rechtzetten over "de shack van PA3BFK." : Die soldeerbout is er wel degelijk (2 zelfs, ik heb net een nieuwe gekocht), maar ligt wat verstopt. Er is ook een multimeter aanwezig, ligt achter de kleine transceivertjes aan de linkerkant. Maar, je hebt gelijk, geen shack van een soldeer-jockey.
Verder is er: de TR7200, TR9130, FT-817 (QRP en vakantie-werk). De 23cm transverter heb ik uitgeleend. De "hoofd"-sets zijn de FT920 en de TS-790, de FT897 gebruik ik voor lokaal werk (rondes, duplexen etc).
Links is nog net een (bijna) antieke Philips radio te zien. De andere antieke modellen staan nog verder naar links, buiten de foto.
Als je goed kijkt zie je onder het blikje (waarin een bonte verzameling verloopjes voor coax-pluggen in zit) een stapeltje ontvangen QSL-kaarten. De overige kaarten (ontvangen en verzonden) liggen links net buiten de foto in een wijnkistje.
De wereldkaart heeft er wel altijd gehangen, maar heb ik onlangs verwijderd toen ik de schapjes heb gebouwd waar de apparatuur op staat. Die hang ik wel weer terug. En jazeker, de Junker seinsleutel is mijn "venster op de wereld".

Groeten & bedankt voor het leuke initiatief.
Wanneer zien we een foto van jouw eigen shack ? Ik ben benieuwd.
73, Bert

< Terug >

Bijgewerkt: 2-03-2016

contact | © 2008 PI4ASV | home

XHTML 1.0  &  CSS